Bootcamp

Bootcamp is in groepsverband sporten in de buitenlucht en kan onder begeleiding van onze ervaren trainer Rob Hartemink worden gedaan bij SV Westendorp (bekijk de foto's!).

Is binnen in een sportschool zitten niks voor jou? Maar wil je fit, sterk en soepel worden en in de buitenlucht in beweging zijn? Dan is bootcamp echt iets voor jou!

De bootcamptrainingen bestaan o.a. uit: hardlopen, intervaltraining en fitnessoefeningen. De ideale work-out om je sterk, strak, slank en energiek te laten voelen. Bij een bootcamptraining wisselen cardio- en krachtelementen elkaar in hoog tempo af. Dit is één van de meest effectieve trainingstechnieken om af te vallen, je stressbeheersing te verbeteren, je kracht te laten toenemen en je uithoudingsvermogen te vergroten. Omdat je in een relatief kleine groep traint, profiteer je van de voordelen van een personaltraining én van de motivatie en stimulans van een groep. Er is altijd voldoende ruimte voor persoonlijke aandacht en instructies. De trainer gebruikt alleen positieve stimulans!

De belangrijkste kenmerken voor een bootcamptraining zijn:

• Sporten met plezier
  • Actief bewegen in de buitenlucht
  • In groepsverband je conditie en je (spier)kracht verbeteren
  • Fit en soepel worden (of blijven)
  • Op je eigen niveau trainen
  • Afwisselende en uitdagende trainingen o.l.v. een ervaren en professionele trainer

Onze trainer is opgeleid om deelnemers met verschillende niveaus goed te kunnen begeleiden. Door deze combinatie van deelnemers in één training, hebben wij gevarieerde groepen tijdens de training.

De bootcamptrainingen vinden het hele jaar door plaats in de buitenlucht. Dus ook bij een spatje regen, wind of een heerlijk stralend zonnetje en desnoods onder onze ruime overkapping als het weer tegenvalt. Door o.a. het gebruik van je eigen lichaamsgewicht, de bankjes, de reling en het voetbalveld wordt de omgeving volledig benut. De trainer zorgt geregeld ook voor materialen als springtouwen, kettlebells, TRX’en, en fitnesswielen.

Kosten

U kunt bij SV Westendorp bootcampen voor slechts  € 15,- per maand, de eerste keer is gratis.

Locatie

De bootcamp wordt in principe gehouden op ons sportcomplex de Slotboom. In overleg met de deelnemers kan er een andere locatie gekozen worden.

Tijdstip

Het hele jaar door elke donderdagavond van 20.00 tot 21.00 uur.