De competitie

De competitie start in de eerste week van september en loopt door tot het tweede of derde weekend van december. Hierna volgt de winterstop. De tweede helft van de competitie start in het tweede of derde weekend van februari waarna de competitie doorloopt tot het eerste weekend van mei. In de agenda zijn alle wedstrijden van Sportvereniging Westendorp opgenomen. Tevens wordt er regelmatig tijdens de zomer- en winterstop op zondag (aanvang 11.00 uur) een balletje getrapt.

Alle teams binnen onze vereniging vallen onder categorie B. De KNVB heeft voetballend Nederland verdeeld in zes districten, waarbij SV Westendorp onder district Oost valt. Alle teams voetballen in de regio. Dit betekent dat de wedstrijden binnen een straal van ca. 30 kilometer gespeeld worden.

Samenwerking met KSH

Sinds het seizoen 2014/2015 wordt bij de jeugdteams samengewerkt met KSH (Harreveld). Dit betekent dat jeugdleden van KSH in Westendorp spelen maar ook vice versa. Ook wordt er getraind op beide locaties en worden trainers en leiders 'gedeeld'.

Inhaalwedstrijden

Gedurende deze competitie zijn een aantal inhaalweekenden ingepland, dit in verband met afgelastingen. Afgelastingen kunnen door de KNVB gedaan worden of door de vereniging. Afgelastingen welke door de KNVB worden gedaan, zijn vermeld op teletekstpagina 603 van de publieke zenders.

De trainingen

De trainingen zijn zowel in Harreveld als in Westendorp:

Harreveld

't Hach