Voetbal

Sportvereniging Westendorp is opgericht op 16 april 1975. In eerste instantie werd er alleen "wild" voetbal gespeeld. In 1989 werd besloten door het toenmalige bestuur en leden om zich aan te sluiten bij de KNVB.

Sportvereniging Westendorp is een kleine voetbalvereniging met rond 120 spelende leden waar plezier in voetbal voorop staat. Buiten deze leden beschikken we over een groot aantal donateurs en sponsoren. Sportvereniging Westendorp beschikt over een tweetal velden, sinds eind 2008 beide velden met verlichting. Tot onze accommodatie behoren natuurlijk ook een kantine en vier kleedkamers. Het complex De Slotboom is gelegen aan de Doetinchemseweg te Westendorp. We beschikken over senioren elftallen en jeugdteams.

Voetbal is leuk!Wil je bij Sportvereniging Westendorp gaan voetballen of je hebt interesse in een taak als vrijwilliger neem dan contact op met één van de bestuursleden.

Er vinden binnen de vereniging regelmatig ook andere activiteiten plaats met een sportief karakter.

Waarom wordt iemand lid van een voetbalvereniging? Omdat hij of zij wil voetballen of in elk geval bij het spelletje betrokken wil zijn. Sport en spelen is niet alleen leuk maar ook gezond. In hun jeugd hebben de meeste spelertjes nog de droom om een profvoetballer te worden. Natuurlijk schopt niet iedereen het tot een beroemde voetballer.

Om de taken van de diverse vrijwilligers (m/v) te verlichten binnen de vereniging, hebben we vacatures voor diverse functies. Binnen de vereniging is het ook mogelijk, indien wenselijk, om een cursus te volgen voor één van deze functies. Deze cursussen zullen in de meeste gevallen georganiseerd worden door de KNVB.

Jeu de Boules

Elke dinsdagavond (als het weer meewerkt) spelen een aantal ouderen een spelletje jeu de boules op een stukje terrein bij het voetbalveld (bekijk de foto's en de video!). Een langwerpig parcours met fijn grind. Het is een echt zomerspel want je moet er wel mooi weer bij hebben. Het is de kunst om zo dicht mogelijk bij een klein houten balletje te gooien met een metalen kogel, ongeveer de grootte van een tennisbal, alleen iets zwaarder. De tegenstander met de eigen bal bij het balletje vandaan gooien is een hele kunst en wanneer dat lukt zijn de oooh's en aaah's niet van de lucht.

Men speelt in twee groepen tot men 13 punten heeft verzameld. De puntentelling is niet moeilijk, de bal die het dichtst bij het houten balletje ligt, krijgt een punt. Wanneer er nog meer ballen heel dichtbij liggen van dezelfde spelers, krijgen zij steeds een punt. Soms moet je een timmermansoog hebben om te kunnen zien welke bal er nu eigenlijk dichterbij ligt en, jawel, soms komt er een meetlint aan te pas, want we zijn wel fanatiek en geven geen punten weg.

Al met al een reuze gezellig spel en wanneer een ploeg de 13 punten heeft gehaald is het tijd voor een kopje koffie of thee al naar gelang de wens.

Daarna kan er nog een partijtje gespeeld worden of niet want het komt ook wel voor dat er zoveel te bepraten valt dat het al schemerig wordt en we besluiten ermee op te houden.

Dan gaat ieder weer huiswaarts met de groet: "tot volgende week met mooi weer".

Echt samen sporten. Echt Achterhoek.