Seizoen 2009 / 2010 is begonnen !

Na de kennismakingstrainingen, die eind vorig seizoen plaatsvonden, zijn er uiteindelijk 20 spelers overgebleven waar we de voorbereiding voor dit seizoen mee zijn begonnen. Zoals iedere voorbereiding heb je te maken met vakanties en/of andere verplichtingen hetgeen tot improvisatie taferelen leidt en wat in het algemeen vaak tot (on)aangename verrassingen kan leiden.

Zo ook deze voorbereiding weer !! Uiteindelijk bleven diegene over die, naast de kwaliteiten ook datgene in het "koppie" goed hebben zitten. Resultaat…! 17 spelers en tal van begeleiders die tot op het bot gemotiveerd zijn om er iets moois van te gaan maken. Van de overige 3 spelers is helaas, tot op dit moment, (nog) niets vernomen.

De eerste trainingen waren erg pittig aangezien de spelers moeten wennen aan de werkwijze. Het gegeven dat de meeste spelers deze intensiteit niet gewend zijn, daarbij voegend de eerder vermeldde vakanties en / of andere verplichtingen, hebben uiteindelijk toch geleid dat de meeste spelers al aardig wat trainingsuren in de benen hebben zitten. We hebben een aardige voorbereiding voor de boeg met natuurlijk een aantal oefen cq. bekerwedstrijden. De eerste oefenwedstrijd is reeds gespeeld en voor de beker wachten ons erg zware tegenstanders (Peeske 't 4e kl, Baakse B 6e kl en Loo 5e kl) Voor ons prachtige oefenwedstrijden om te kijken hoe we ons houden en natuurlijk ideaal om alle "poppetjes" op de goede plaats te krijgen voordat we op 6 sept 2009 aftrappen voor de competitie met een thuiswedstrijd tegen NVC uit Netterden.

De eerste oefenwedstrijd die we speelden was op 11 aug 2009 in Groenlo tegen Grolse Boys 1 uitkomend in de 4e klasse van het zaterdagvoetbal. Een eerste wedstrijd waarin wij als technische staf vooral de zaken hoopten terug te zien waar we mee bezig zijn geweest te denken aan voetbaltechnisch, tactische en mentale aspect. De eerste 25 min golfde het spel op en neer waarbij ik vond dat wij de wat betere ploeg waren (lees: we stonden beter op het veld). Dit resulteerde in een paar kleine mogelijkheden waar we geen raad mee wisten. Ook Grolse Boys probeerde voetballend aan mogelijkheden te komen hetgeen Westendorp niet toeliet. Zij hadden dan ook een strafschop (domme overtreding Richard) nodig om te proberen de score te openen. Echter pareerde Luuk Wentink deze strafschop waardoor het 0 - 0 bleef. Ook hierna bleven we voetballende oplossingen zoeken en uiteindelijk leidde dat tot de 0 - 1. Reinier stuurde op rechts de sterk spelende Mark Rougoor de diepte in en zijn afgemeten voorzet werd snoeihard door Tom Veenink in dak van het Grol doel geschoten. Met deze treffer was ook gelijk de ruststand bepaald. In de rust een aantal wissels doorgevoerd waardoor het begin van de tweede helft even zoeken was. Naarmate de wedstrijd vorderde kwamen we weer beter in de strijd, hetgeen resulteerde in een aantal schietkansen die met name vanuit de 2e lijn gemist werden. De 0 - 2 kwam even later toch op het bord, een crosspass op de diepgaande "kleine" Luc leverde een vrije trap op (nadat Luc ondersteboven was gelopen). Tom Veenink zocht zijn plek achter de bal en noteerde ietwat gelukkig de 0 - 2. Erg lang hebben we er niet van mogen genieten. Grolse Boys mocht wederom vanaf 11 meter aanleggen (lichte overtreding van aanvoerder Kars Visser) en ditmaal maakte de spits van Grol geen fout 1 - 2. Een kleine tegenslag en we waren dan ook benieuwd hoe deze erg jonge ploeg hiermee om zou gaan… Het slotakkoord was wederom voor Westendorp, een lange uittrap van Luuk werd voldoende verlengd door Tom Veenink en belandde precies voor de voeten van Mark Rougoor, deze speelde de keeper van Grol in een 1 : 1 uit en tekende voor de 1 - 3.

Na afloop sprak men van een verdiende maar vooral historische overwinning voor een standaardteam van Westendorp 1. Een ieder die aanwezig was heeft kunnen zien dat er wel degelijk muziek in deze ploeg zit en wanneer men zich binnen en buiten de lijnen dan ook nog eens aan de gemaakte afspraken houdt kunnen we met elkaar er aan werken er iets moois van te maken.

Laten we vooral niet uit het oog verliezen dat de meeste spelers niet of nauwelijks nog met dit geweld (lees: 6e kl) te maken hebben gehad. Mocht U besluiten wedstrijden en/of trainingen te bezoeken dan vragen wij U met klem deze jonge ploeg te steunen en vooral te ondersteunen, ook wanneer er zaken fout gaan !!!!!!!! Deze jonge ploeg heeft tijd nodig maar vooral belangrijk: Geef ze die tijd !!!