Het pinksterweekend van SV Westendorp

Het pinksterweekend is ook dit jaar weer perfect verlopen. Hulde aan alle vrijwilligers binnen de vereniging die dit mogelijk maakten. Speciale dank aan ’t Pömpke voor sponsoring van het lopend buffet en Nijman Assurantiën voor de sponsoring van het springkussen.

Op de jeugdmiddag op zaterdag werd als vanouds enkele wedstrijdjes georganiseerd tussen de jeugd en de ouders. Opvallend was dat de vaders door de c-jeugd compleet werden weggespeeld. Na afloop van de wedstrijden werden er door de jeugd weer flink wat knakworsten weggewerkt.

Tijdens deze jeugdmiddag werd de parkeerplaats officieel geopend door wethouder Wybe Rijnsaardt. De jeugd liet, nadat de voorzitter Vincent Heuthorst en de wethouder hun woordje hadden gedaan, op het hoofdveld ballonnen op.

Op zaterdagavond vond de feestavond plaats voor leden en sponsoren in de feesttent. De opkomst op de feestavond was lager dan de afgelopen jaren maar heel gezellig onder ander door de muzikale ondersteuning van de dj’s Fred en Marpie van drive-in show Megasound . Wilbert Wagelink werd i.v.m. zijn 25 jarig lidmaatschap gehuldigd en ontving een cadeaubon. Halverwege de avond was er nog een lopend buffet. Waarna een ieder met een voldaan en vol gevoel huiswaarts ging.

Het dwarstoernooi op tweede pinksterdag werd ook dit jaar weer druk bezocht. De jongsten onder ons konden zich vermaken op de springkussen. Er was een hapje van de barbecue en een drankje verkrijgbaar. Er werd voor het publiek en deelnemers aan het toernooi een verloting gehouden. Er was een kruiwagen gevuld met eet- en drinkwaren. Bedoeling was om de waarde van de inhoud van de kruiwagen te schatten. Els Kruisselbrink bleek het bedrag, op elke eurocenten na, het beste ingeschat te hebben en keerde huiswaarts met de inhoud.

Er namen aan het 21e dwarstoernooi in totaal 17 teams deel. Deze teams spelen dwars over het veld. Op het veld staan er per team 6 personen waarvan minimaal in één dame. Uit deze 17 teams kwamen Jawe en Livera als de besten. In de finale werd Livera, bij een eindstand van 1-1, na een sudden death verslagen door Jawe.

Hierna vond de huldiging plaats en bleef men nog een gezellig hapje en drankje nuttigen. We mogen terug kijken op een zeer geslaagd weekend.