Wedstrijdverslag Vios Beltrum 6 - Westendorp 2

Een nieuw team, met een nieuwe sponsor en met frisse tegenzin is afgelopen zondag het seizoen voor het voormalig eerste elftal weer begonnen. Door de oprichting van een nieuw standaardteam hebben wij veel kwaliteit in moeten leveren. Maar hoofd-scouting overige senioren (Harm) heeft toch voor het sluiten van de transfermarkt nog een paar toppers binnengehaald.

Na een uitstekend bakkie koffie ging het richting Beltrum, in één keer goed gereden. Strak op tijd, 25 min. voor aanvang van de wedstrijd in de kleedkamer. Warm lopen was nauwelijks nodig omdat het zonnetje d'r al lekker op brandde. Half elf de aftrap, de bal ging lekker rond, van voor naar achter en van links naar rechts. Hier en daar een balverlies en wat geschreeuw van de tegenstander omdat we te breed waren, of hun te lui om, om ons heen te lopen i.p.v. tegen ons aan. De paal, de lat en de keeper werden getest en bleken alle drie geschikt om zekere doelpunten van ons te voorkomen. Na een half uurtje vond onze Johnny het genoeg en legde de bal vakkundig met buitenkant links over de muur in de kruising. Daarna werden nog een aantal kansen vakkundig verprutst. Op slag van rust viel dan toch de twee nul en was het toch lekker theedrinken. Na rust bracht de technische staf drie nieuwe spelers in. Westendorp had nog steeds de overhand en maakte na ongeveer 10 min. drie nul. Het plezier duurde niet al te lang. De rechterspits van Beltrum deed een poging om de bal voor te geven. Dit mislukte jammerlijk. Gedragen door de wind zeilde de bal onhoudbaar in de linkerbovenhoek.

Na deze goal werd Westendorp steeds vaker achteruit gedrongen. Vermoeidheid en gebrek aan wedstrijdritme bracht nog een paar hachelijke momenten met zich mee. Terwijl achterin fouten werden gemaakt, werd voorin nog menige kans gemist. Een kwartier voor het eind van de wedstrijd, zag Beltrum de kans schoon om de 2-3 erin te schoppen. Mede door het vlaggen van de vendelier van Beltrum ontstond er irritatie in het veld. Na overleg met de aanvoerder en scheidsrechter werd besloten niet de vendelier te wisselen, maar een van de spelers van Westendorp. Na deze beslissing bloede de wedstrijd een beetje dood. De spelers van beide ploegen werden te veel afgeleid door 22 krijsende meiden, die op het naast gelegen veld waren begonnen. Kwart over twaalf blies de scheidsrechter voor het eindsignaal. 2-3 voor Westendorp. De eerste overwinning was een feit.