Nieuwsarchief: seizoen 2009/2010

Knipselmap (PDF 4,0 MB)

Nieuwsberichten

Mick van Hal: een zoon!

"Heren, dames, leden, vrijwilligers: vandaag 09-07-10 om 15:15 is onze zoon Damian van Hal geboren, hij is 52 cm en weegt 7 pond. Groeten Mick en Lisette"

Feestweekend en Dwarstoernooi

Sportvereniging Westendorp organiseert weer verschillende feestelijke activiteiten in het pinksterweekend. De activiteiten vinden plaats op het sportterrein De Slotboom aan de Doetinchemseweg. Op zaterdag 22 mei wordt vanaf 13.00 tot circa 15.30 uur een middag voor de jeugdleden van sv Westendorp gehouden. Enkele jeugdteams treden in het strijdperk tegen de ouders. Na dit voetbalduel kan de jeugd aan de vette hap. 's Avonds is vanaf 20.00 uur de feesttent op het terrein geopend. Hierin vindt een besloten feest plaats voor de leden, veteranen, de club van WO-leden en de sponsors van Westendorp. Maandag 24 mei staat van 10.00 tot circa 17.00 uur in het teken van sport en spel. Op het terrein is voor de jeugd een spring(lucht)kussen aanwezig. In en om de feesttent zijn verschillende snacks, ijs en drankjes te verkrijgen en natuurlijk wordt het Dwarstoernooi afgewerkt. Vanaf 10.00 uur start namelijk het 22e Dwarstoernooi. Het wedstrijdprogramma loopt tot 15.00 uur. Alle sponsors van Westendorp mochten een team samenstellen om mee te strijden voor de hoofdprijs. De teams bestaan uit zes spelers waarvan minimaal één dame. Er wordt dwars over het veld gespeeld. In totaal nemen achttien teams deel. Iedereen is van harte welkom op sportterrein De Slotboom. Toegang is gratis.

GWVV is kampioen

Zondagmiddag 18 april 2010 hebben wij met een aantal mensen de kampioenswedstrijd GWVV 1 - S.V. Westendorp 1 aandachtig bekeken in stralend weer. En GWVV proficiat met jullie behaalde kampioenschap in 6e klasse D. Namens S.V. Westendorp hebben wij twee cadeaus gegeven voor het bestuur en selectie.

Jubileum Grado Weijkamp

Zondagmorgen 18 april 2010 heeft het bestuur ons spelend lid Grado Weijkamp gefeliciteerd met zijn 35-jarig lidmaatschap van S.V. Westendorp en daarbij een bos bloemen overhandigd. Grado heeft zijn jubileum bekroond met een doelpunt en overwinning van S.V. Westendorp 2.

SV Westendorp bestaat 35 jaar

Cadeau

Vandaag is de sportvereniging Westendorp jarig, we bestaan 35 jaar! Van de hoofdsponsor, spelers, trainers en begeleiders van het eerste hebben wij als S.V. Westendorp een mooi cadeau gekregen voor in de kantine met veel kijkgenot. Hartelijk bedankt namens het bestuur.

Nieuwe bestuurders

Er zijn twee nieuwe bestuurders aangetreden: Mark Mijnen en Maaike Aalders. Mark wordt/is o.a verantwoordelijk voor de reclameborden. Maaike is o.a. verantwoordelijk voor de kantine en de schoonmaakroosters. Rudi Wolsink neemt de consul-functie van Bernie Bruil over. Voor de C-jeugd zijn Mark Wolsink en Richard Limbeek als trainer aangesteld (zij doen de dinsdag de anderen donderdag). Luc Kuipers is gestopt als trainer bij de E-jeugd. Harm Dimmendaal is gestopt als kantine beheerder (we zijn nog op zoek naar een nieuwe kandidaat).

Den Dam gaat in laatste kwartier kopje onder

DOETINCHEM - Westendorp heeft de wedstrijd in de zesde klasse D tegen Den Dam met 2-4 gewonnen. De gasten stonden met rust nog op achterstand (2-1). "In de laatste vijftien minuten kregen we drie goals om de oren", stelde trainer Andre Lippets van de thuisclub. Echt goals na domme fouten van ons." Voor Den Dam scoorden Frank Wezendonk (1-1) en Ab te Wildt (2-1), terwijl voor Westendorp Mark Gregoor en Arno Visser beiden tweemaal scoorden. Trainer Lippets kondigde na afloop zijn vertrek aan. Hij heeft Den Dam medegedeeld komend seizoen elders te gaan trainen.

KNVB: meer tijd voor verhuizing naar Voetbal.nl

KNVB.nl verhuist naar Voetbal.nl en de honderdduizenden websitebezoekers gaan met de voetbalbond mee naar het nieuwe webportal. Het is wat dringen voor de deur en om alle voetballiefhebbers in de gelegenheid te stellen zich eerst te registreren op Voetbal.nl gaat clubs/competities (met de standen en uitslagen in het amateurvoetbal) niet komende maandag al over, maar twee weken later. De definitieve verhuizing wordt op veler verzoek dus heel even uitgesteld, zodat iedereen rustig mee kan verhuizen. Kijk alvast op www.voetbal.nl voor de online plannen van de KNVB.

Westendorp: rentree met allooi

Vincent Heuthorst
Voorzitter Vincent Heuthorst van SV Westendorp: "We hebben veel ingezet op de jeugd."

WESTENDORP - Na een aantal jaar afwezigheid schreef SV Westendorp zich weer in met een standaardelftal in het amateurvoetbal. En niet zonder succes, want de ploeg pakte al zes punten en staat keurig in de middenmoot van de zesde klasse D. De revival van de roodblauwen is geen toeval, zo stelt voorzitter Vincent Heuthorst. "We hebben de laatste jaren veel ingezet op de jeugd en plukken daar nu de vruchten van. Het eerste elftal is een combinatie van eigen jongens, aangevuld met een aantal spelers die met trainer Stephan Fleming zijn meegekomen. Het is een jong team, varierend in leeftijd van 17 tot 24 jaar, en dat heeft als gevolg dat het proces met vallen en opstaan gaat. Niet veel spelers hebben ervaring in de standaardklasse en moeten een tandje bij schakelen. Dat lukt overigens heel behoorlijk, want tijdens de oefen- en bekerwedstrijden voorafgaand aan het seizoen hebben we ons prima kunnen meten tegen vijfdeklassers en in de competitie wonnen we van NVC en Sint Joris." Het beleid waarop het bestuur van Westendorp heeft ingezet, werpt dus zijn vruchten af. "We hebben vorig jaar de wens en de noodzaak uitgesproken om weer uit te komen in de standaardklasse", vertelt Heuthorst. "Je krijgt meer aandacht in de media, er komt meer publiek: de hele club komt in beweging." En dat is weer goed voor het hele dorp, want zoals in alle kleine kernen vervullen de plaatselijke verenigingen - de voetbalclubs niet in het minst - een belangrijke functie. "Westendorp is een klein dorp met een groot buitengebied", weet de preses. "Een sportcomplex is - evenals bijvoorbeeld een zalencentrum - een belangrijke instrument om de leefbaarheid op peil te houden."

Verslag Winterswijk E1 - Westendorp E1

Westendorp E1
(foto: seizoen 2012/2013)

Vandaag moesten we voetballen in Winterswijk. Ons hele team was bijna compleet, maar Koen kon helaas niet meedoen. Hij had de dag ervoor op een trampoline gesprongen en daarbij zijn enkel geblesseerd.

We begonnen met Robin Bril en Rens achterin, Amir en Marco op het middenveld en Robin te Mebel en Tijmen Wisselink voorin. Helaas kregen we al meteen een goal tegen, maar we hebben het weer goed gemaakt. Met de rust was het 1-3 voor ons. We waren wakker geworden. Na de rust hebben we er nog 3 bijgemaakt. Dus de eindstand was 1-6 voor ons. Ik heb er 5 gescoord en Robin Bril heeft er ook nog 1 gemaakt. Nu hebben we 2 wedstrijden gewonnen en 1 verloren. Kijk hier voor de stand.

Chantal Jansen is de nieuwe elftalleidster van het 1e

Chantal volgt Rudi Wolsink op.

Reinier en Shiara trouwen vandaag !

Pas getrouwd!

“De dag is bijna daar, dan kunnen we zeggen:
We zijn een 'echt' paar!
Vandaag trouwen Reinier Welling en Shiara Hebbink.”

Reinier is speler bij SV Westendorp 1, hij moet nog wel hard werken aan zijn conditie! Dus Reinier na de wittebroodsweken: D'ran! Geluk en gezondheid gewenst namens: trainer, assistent-trainer, elftalbegeleidster en spelers van SV Westendorp 1.

“Rentree met drie punten”

Een foto van Roy Wolsink op de voorpagina van het "Oude IJsselstreek Vizier".

“Westendorp boekt na vijf jaar afwezigheid meteen een overwinning”

Een kort artikel uit De Gelderlander.

“In Westendorp is ineens alles anders”

In De Gelderlander van vandaag staat een artikel over sportvereniging Westendorp.

Wedstrijdverslag Vios Beltrum - Westendorp 2

Een nieuw team, met een nieuwe sponsor en met frisse tegenzin is afgelopen zondag het seizoen voor het voormalig eerste elftal weer begonnen.

Verslag pinksterweekend

De festiviteiten van het pinksterweekend zijn alweer een tijdje achter de rug.

De competitie bijhouden in Excel

Met deze spreadsheet kunt u zelf de voetbalcompetitie bijhouden in Microsoft Excel.

Seizoen 2009 / 2010 is begonnen !

Na de kennismakingstrainingen, die eind vorig seizoen plaatsvonden, zijn er uiteindelijk 20 spelers overgebleven waar we de voorbereiding voor dit seizoen mee zijn begonnen.