Nieuwsarchief: seizoen 2012/2013

Knipselmap (PDF 15,7 MB)

uitslagen Rudy Bergman Toernooi

Tweede op het Rudy Bergman Toernooi

Westendorp is tweede geworden op het jaarlijkse Rudy Bergman Toernooi van SVDW '75 in Doetinchem.

Klik op de foto voor de uitslagen (met dank aan Wibe Snelting)

Huldiging van de E1-kampioenen

Zaterdag 18 mei was er een instuif voor alle kinderen op 'de Slotboom': een gelegenheid om te kijken wat het is om lekker te voetballen.
De E1-team van Westendorp is kampioen! Eerst werd een gemakkelijk wedstrijdje tegen de moeders gespeeld en dan volgde de huldiging, compleet met fles 'champagne' en medaille. Daarna volgde nog een rondgang op de platte wagen door het dorp. Bekijk de hele fotoserie.

Competitie berekening: nieuwe versie

In de vorige versies bleek een onvolkomenheid te zitten die in bepaalde uitzonderingsgevallen foutieve resultaten geeft. De nieuwe versie berekent in alle gevallen juist en conform de regels van de KNVB. Ook werd de opmaak verbeterd en kan eventueel uitgebreid worden met een macro die HTML-code maakt van de ingevoerde gegevens.

Bouw van de terrasoverkapping

Met hulp van een aantal sterke mannen is het werk aan de terrasoverkapping begonnen. Deze wordt gebouwd naast de kantine.

26e Dwarstoernooi

Poster Dwarstoernooi

Zoals gebruikelijk organiseert SV Westendorp weer het Dwarstoernooi op Tweede Pinksterdag: 20 mei, dit jaar voor de 26e keer. We hopen weer op net zo'n mooi weer als vorig jaar.
Teams kunnen zich inschrijven tot en met 30 april, het inschrijfgeld bedraagt € 50,- per team. Mail met Pedro via info@deurenenkasten.nl of bel (0315) 298 793 of mobiel (06) 51 648 904.
Wij rekenen ook dit jaar weer op uw deelname en belangstelling om dit evenement tot een groot succes te maken!

SV Westendorp Instuif: “Voetbal moet plezier zijn”

Zaterdag 18 mei a.s. is er een instuif voor alle jongens en meisjes die zin hebben om te voetballen bij SV Westendorp. We beginnen om 12.30 uur en hopen op grote belangstelling van jongens en meisjes die lekker tegen een bal willen trappen.
De instuif staat onder leiding van de jeudtrainers van SV Westendorp die een leuke middag in de planning hebben.
Na afloop, rond de klok van 14.00 uur, is er voor alle deelnemers van de instuif iets te drinken en te eten.
We hopen op een grote opkomst dus zegt het voort en neem je vrienden mee! Deelname is vrij en zonder verplichtingen.

35+ training

Na een aarzelend begin met een opkomst van 8 man, begint het er op te lijken dat we een gouden zet hebben gedaan met deze training. De mannen hebben er lol in. Dat merk je als eerste aan de opkomst, langzaam maar zeker kunnen we als vereniging ervan uit gaan dat er op de woensdag avond een man of 15 op het veld staan te ballen. Tot eind maart was het Nederlandse weer niet altijd je van het, toch hebben we onder leiding van de Top trainers Gerrit, - Mark en Marcel al het een en ander aan conditie gewonnen. Begin juni gaan we als team 35+ers de velden veroveren, te beginnen in Silvolde alwaar een toernooi gepland staat voor 35+ elftallen uit de regio.
Als er nog mannen zijn die het leuk vinden om te voetballen, kom dan ook op woensdag avond eens aan. Om 19.30 uur is de koffie klaar en om 20.00 uur start de training. Alles onder het mom van 'Lekker Ballen'.

Pupil van de week: Daan Schot

Op Tweede Paasdag op 1 april 2013 was het zover voor Daan Schot. Geheel toevallig was Daan op het voetbalveld en hij werd door technisch coordinator Perry gevraagd of het leuk zou zijn om "pupil van de week" te worden tijdens de wedstrijd Westendorp 1 - Zeddam 1. Daan vond het geweldig! Eerst meedoen met de warming up, daarna mee de kleedkamer in voor de bespreking en vervolgens met belde elftallen het veld op en de aftrap verrichten.
Na de gebruikelijke pingel over het veld (door de pupil van de week) werd er uiteraad gescoord en stond het volgens Daan 1-0. Tijdens de wedstrijd vroeg Daan aan Theo (leider) wanneer hij het veld in mocht. De wedstrijd verliep niet geheel volgens plan getuige de eindstand (1-5) en onder het genot van een bord patat en een frikandel, in de bestuurskamer, vond Daan toch echt dat het 2.5 moest zijn, want Daan's doelpunt was niet meegeteld.
Spelers, Leiders en Trainer, namens Daan bedankt voor de leuke middag.

Paaseierenactie

Op 23 maart 2013 zijn er weer vele kinderen, senioren, leiders, trainers en andere vrijwilligers op weg gegaan om voor de vereniging eieren en paaseieren te verkopen. Deze dag was het ijskoud.! Dus willen wij graag alle vrijwilligers die hebben geholpen in extreme kou, om (paas) eieren te verkopen voor S.V. Westendorp, heel erg bedanken: jullie zijn geweldige KANJERS!!! Van de opbrengst gaan we in de winter trainen in de zaal en er zijn een paar klussen die we gaan doen van de opbrengst. Bijvoorbeeld lekkage verhelpen van de kleedkamers en er komt een afdak bij het terras achter de kantine. Zo zijn er nog meer kleine klussen die gedaan kunnen worden.

Westendorp D1 naar de Graafschap

Op vrijdag 15 maart waren wij uitgenodigd om de Graafschap van technisch advies te voorzien, voor de wedstrijd zouden we de club verwelkomen met vlaggen op het veld. Dit ging toch even anders i.v.m. het overlijden van tante Lien mochten de kinderen een ballon tijdens de een minuut stilte oplaten. Dit had toch enige voorbereiding nodig om alles vloeiend te laten verlopen, wanneer laat je de ballon los, waar moet ik staan, de zenuwen van de jongens was goed merkbaar. Na anderhalf uur in de ijzige kou blauwbekken langs het veld kon de wedstrijd dan eindelijk beginnen. Tevergeefs zijn de leiders nog op zoek gegaan naar een warm plekje zoals een kantine zoals wij dat in ons mooie Westendorp kennen met warme koffie en heerlijke ranja. Maar helaas dat ging niet op voor onze sterren. De bikkels hebben de kou doorstaan en mochten in de rust nog een balletje trappen op goal. Uiteindelijk heeft de Graafschap deze wedstrijd gewonnen dankzij onze bijdrage. Misschien dat zij de volgende keer onze sterren wel in de V.I.P. ruimte mogen verwelkomen met warme chocomelk en koffie. Daarnaast hebben wij de sollicitatie formulieren in ontvangst genomen voor onze boys maar deze hadden geen interesse.

Carlo Aalders en Gerhard Schleven

Foto Sv Ratti tegen Sv Westendorp in Voetbal International

In de uitgave 8/2013 van het blad Voetbal International staat een foto van de wedstrijd sv Ratti tegen sv Westendorp (klik voor groot).

Klussendag

Op 23 februari moet er weer geklust worden bij SV Westendorp. We beginnen om 8.30 uur, dan staat de koffie klaar. Wat moet er zoal gedaan worden:

• ballenvanger van nieuw gaas voorzien
  • nieuwe bankjes plaatsen
  • de kleedkamers krijgen een goede schoonmaakbeurt
  • reclameborden moeten opgehangen worden
  • zandhoop tussen materiaalhok en zendmast weghalen

Carbid: 'We doen 't voor het dorpsgevoel'

CarbidschietenOoit werd er met nieuwjaar gevoetbald door SV Westendorp, vertelt bestuurslid Jacqueline Tuenter. "Maar het is natuurlijk nooit mooi weer, dus het voetballen raakte op de achtergrond. We vonden dat we iets anders moesten doen, dat ook voor vrouwen leuk is. Dat werd een levend ganzenbordspel, maar op een zeker moment merk je dat in januari alle leden toch een beetje moe zijn van alle feestjes die ze in december hebben gehad. Toen zei iemand: 'Waarom gaan we niet carbidknallen?" En zo geschiedde. Vorig jaar sloot SV Westendorp voor het eerst aan bij deze Achterhoekse traditie en vandaag, op Oudjaarsdag, is de herhaling. "Het gaat niet alleen om het knallen", zegt Tuenter. "We doen het voor het dorpsgevoel. Vorig jaar kwam jong en oud erop af Het is de gezelligheid: er is glühwein en erwtensoep, er zijn vuurkorven en er is muziek." Er staan zes melkbussen en er is rond de vijftien kilo carbid ingeslagen. Tuenter: "Veiligheid staat voorop. Alles is afgezet met linten en er is een vast groepje dat schiet. Wie wil, mag het proberen maar alleen onder begeleiding." (foto's)

Folder 35+ training

Training voor 35+ers

We zijn voornemens om training te gaan geven aan de groep 35+ ers, hier horen ook de spelers bij die liever een training hebben waarbij ze rustig aan hun conditie en techniek kunnen werken.

Voordat dit verder uitgewerkt kan worden willen we eerst kijken of er voldoende draagvlak is binnen de vereniging. Daarom zou ik graag van deze groep graag horen of jullie dit zien zitten en op welk tijdstip jullie dit het beste past.

Mail voor info of aanmeldingen even naar Mark Hendriksen.

Download de flyer (PDF)!

Inschrijven 35/45+ voetbal voorjaarsreeks 2013

Veel voetballers stoppen met voetbal omdat ze niet meer iedere zaterdag en zondag actief willen zijn. Om te voorkomen dat deze liefhebbers de schoenen definitief aan de wilgen hangen biedt de KNVB verenigingen de mogelijkheid om deel te nemen aan de Continental 7x7 35/45+ na- en voorjaarsreeks. In deze vorm zal presteren niet centraal staan maar lekker voetballen op een recreatieve manier tegen leeftijdsgenoten.

7x7 35/45+ najaarsreeks 2012
Ruim 50 teams trapten in september af in de 35+ en 45+ categorie. Na vele succesvolle vrijdagavonden worden de komende weken de laatste ronden van de najaarsreeks gespeeld.

Inschrijven 7x7 35/45+ voorjaarsreeks 2013
Nu het einde van de najaarsreeks nadert en enkele poules hun laatste toernooi zelfs al gespeeld hebben, is het moment daar om vooruit te kijken naar de voorjaarsreeks van 2013. Deze reeks zal wederom op minimaal vier vrijdagavonden plaatsvinden. Elke vereniging zal tijdens deze reeks minimaal eenmaal gastheer zijn.

Hierbij de speeldata: vrijdag 1 maart, vrijdag 22 maart, vrijdag 12 april, vrijdag 26 april. Teams die hebben deelgenomen aan de najaarsreeks van 2012 worden automatisch ingeschreven voor de voorjaarsreeks van 2013. Klik hier om te zien welke teams dit betreft. Mocht dit niet wenselijk zijn dan kan een afmelding worden verzonden naar de afdeling Wedstrijdzaken ter attentie van Gerard Elshof via gerard.elshof@knvb.nl

Nieuwe teams kunnen zich aanmelden door een mail te sturen naar gerard.elshof@knvb.nl. Vermeld hierin de naam van de vereniging, of het een 35+ of 45+ team betreft en welk 35/45+ contactpersoon wij kunnen noteren voor correspondentie. Aanmelden voor de 35/45+ voorjaarsreeks kan tot 24 januari 2013.

Meer informatie
Voor meer informatie over de voor- en najaarsreeksen en andere competitievormen verwijzen we u graag naar dit document. Voor meer informatie over het 7x7 35/45+ voetbal in het algemeen kunt u kijken op www.voetbal.nl/7tegen7 of contact opnemen met Michael Mulder via oost-marketing@knvb.nl.

Vincent Heuthorst

Vincent Heuthorst is erelid

"Scheidend voorzitter Vincent Heuthorst is tijdens de jaarlijkse ledenvergadering benoemd tot erelid van SV Westendorp", aldus persvoorlichter Berti Duiverman.

Uitnodiging ledenvergadering 2012

Op dinsdag 23 oktober zal er een algemene ledenvergadering plaatsvinden. Alle leden, A-jeugdleden en de ouders/verzorgers van de jeugdleden (C, D, E, F) worden hierbij uitgenodigd. Lees hier de uitnodiging van onze secretaris.

Sportcomplex de Slotboom op één foto

Om voor sponsors te tonen hoe de zichtbaarheid van de reclameborden is (vanaf de weg gezien) werd deze foto gemaakt (klik voor groot, 1 MB). Ook hier inzoombaar te zien.

Indeling competitie seizoen 2012/2013

De nieuwe indeling is gisteren bekend gemaakt door de KNVB (PDF). Het eerste van SV Westendorp is ingedeeld in de 6e klasse B samen met Aerdt, Den Dam, SC Doesburg, NVC, Sint Joris, Meddo SC, Ratti, SDZZ, SVGG, Wolfersveen en Zeddam.