Nieuwsarchief: seizoen 2015/2016

Knipselmap (PDF 19 MB)

Opbrengst Rabobank Clubkascampagne

De Rabobank Clubkascampagne heeft onze club het bedrag van € 187,20 opgeleverd !

Tijdens de actieperiode konden leden van de bank op een vereniging stemmen waarna een geldbedrag al naar gelang het aantal stemmen werd uitgekeerd. Alle stemmers hartelijk dank!

Record aantal bezoekers op de website !

Na het Dwarstoernooi 2016 steeg het bezoekersaantal aan de website naar een recordhoogte. Maar liefst zes maal zoveel bezoekers dan normaal bekeken de foto's van het evenement. De meesten kwamen op de site via de mobiele site van onze Facebook-pagina nadat de link naar de foto's daar gepubliceerd werd. Een dag later toen de foto's van de jeugdmiddag bekend werden was het bezoekersaantal nog altijd drie maal zoveel dan normaal.

Het bezoekersaantal leverde geen problemen op voor onze websiteprovider, de vele gigabytes aan foto's werden moeiteloos naar de smartphones, tablets en computers overgedragen.

Lijnentrekkertje wordt vervangen

Na 16 jaar en kilometers kalk wordt het stuurloze karretje eindelijk vervangen…

Dwarstoernooi 2016

Toernooiboekje

Het boekje met programma, sponsors, columns en foto's van Dwarstoernooi 2015 (PDF).

Foto's van de jeugdmiddag op zaterdag en het Dwarstoernooi op zondag.

Uitslagen:

A poule
winnaar Bulten loonwerken

2e Gootlek.nl
3e De Enkelverdelgers
4e Vriezen Auto's
5e Klein Willink Twee Wielers

B-poule

1e De Engel catering
2e Lettink Loonwerken
3e Haank Mechanisatiebedrijf
4e Top ID Media

C-Poule

1e Tuenter Schilderwerken
2e AH Ulft
3e Top ID Media B-team
4e Doetinchems CV Bedrijf Roalds Glorie

De Fair Play Beker gaat dit jaar naar Doetinchems CV Bedrijf Roalds Glorie.

Westendorp 2 sluit seizoen af

14-05-2016: Gezellige seizoensafsluiting 2015/2016 SV Westendorp 2!

* GEZOCHT *

SV Westendorp is dringend op zoek naar mensen die het team kantinemedewerkers op zondagmorgen/middag komen versterken. Voor verdere informatie en aanmelden,
Stuur een mailtje naar: frida@sportverenigingwestendorp.nl

Westendorp 2 wint van KSV en doet goede zaken in de top

Lees het verslag van 24 april »

Was....

Overgoor spreekt!Inmiddels zijn de wedstrijden gespeeld en de was gedaan.

9 april was het weer zover voor de 45 plussers. Deze keer was het aan Zeddam om het toernooi te organiseren.

Om 16 uur verzamelden we ons met ons vijven, ja vijven terwijl er minimaal 10 nodig zijn om 7 tegen 7 te kunnen spelen, in Westendorp. Helaas waren er wat spelers geblesseerd en anderen door andere omstamdigheden verhinderd.

De eerste wedstrijd was tegen Fortuna Elten. Met 5 man in het veld en een geleende keeper van Varsseveld (waarvoor dank) ging het best goed. Er werd niks weggegeven maar helaas ook niks gehaald. Toch mooi een 0-0 eindstand en een punt gepakt.

De tweede wedstrijd was tegen MVR uit 's-Heerenberg. Die stonden bekend als goede voetballers en veel doepunten maken. Dat was inderdaad ook zo, maar ze staan vanaf nu ook bekend als veel doelpunten missers. Om 7 doelpuntent te maken hadden ze ongeveer 15 schoten ver, hoog, bij St. Joris in de goal, kraaiennest en noem maar op nodig. Gelukkig creëerden wij ook kansen en wel heel effectief. In de tweede helft kwamen we diverse malen met 3 tegen 2 te staan. De eerste keer mislukte, de tweede keer ging bijna goed en de derde poging was een goal! 7-1 eindstand en was het gedaan.

Daarna begon de 3e helft. Onder het genot van een biertje en een door Zeddam aangeboden broodje bal (vanwege...........) (svp zelf invullen) gezellig nagepraat met onder andere MVR . Hun training is altijd tot 21 uur. Bij het luiden van de klok: laatste doelpunt winnende doelpunt. Het was dan weliswaar geen 21 uur, maar wij hebben in Zeddam toch het laatste doelpunt gescoord! Al met al dus de morele winnaar.

De volgende keer is 21 mei in Etten. We hopen dan wederom op veel steun van het publiek zodat we de steigende lijn voort kunnen zetten, want ondanks dat we in Zeddam maar met een minimaal aantal mensen aanwezig waren werd er goed gevoetbald (behalve door 1, die de weg kwijt was vanaf Eindhoven)

Met sportgroeten.

PS: Was gedaan, stukje geschreven, aan het sparen voor de bierpot en kratje bier :-)

Westendorp 2 verliest kansloos in Gendringen

Lees het verslag van 20 maart »

Westendorp 2 verslaat koploper en doet weer mee om de titel!

Lees het verslag van 13 maart »

Westendorp 2 revancheert zich tegen concurrent GWVV

Lees het verslag van 6 maart »

Einladung Pfingstturnier Westendorf

(opgeven voor 30 maart 2016 bij Digo Schot)

Hallo liebe Pfingstturnierfreunde,

SV WestendorfAm 14 und 15. Mai 2016 findet wieder das bereits traditionelle Pfingstturnier statt. Bitte den Termin gleich einmal vormerken und anmelden. First come first serve. Gespielt wird auf dem alten Fußballplatz. Wir laden herzlich ein und würden uns freuen, wenn sich viele Mannschaften (Altherren, Hobbymannschaften oder andere Fußballbegeisterte) anmelden würden. Ausländische Hobby-Mannschaften sind herzlich WILLKOMMEN!! Pfingstturnier in Westendorf bedeutet nicht nur Fußball sondern auch ein paar Tage ausspannen und viel Spaß mit der ganzen Familie oder Freunden.

Folgende Hotels bzw. Pensionen reservieren gerne Zimmer für Euch. Preise ca. 30,-- bis 35,-- Euro pro Person mit Frühstück:

• Hotel Mesnerwirt, Dorfplatz 2
  • Hotel Post, Dorfstraße 11
  • Pension Brixentalerhof, Bichlinger Straße 11
  • Pension Alpenhof, Dorfstraße 116

Für Rückfragen stehe ich gerne zur Verfügung.
Mit freundlichen Grüßen,

Reinhard Zehetner, Leitung Verkauf Österreich

Westendorp 2 vergeet te scoren en loopt tegen eerste thuisnederlaag aan

Lees het verslag van 28 februari »

Trainersduo tekent seizoen bij

Onder het toeziend oog van drie bestuursleden tekende het trainersduo Rob Welling en Bertie Duiverman op zondagmiddag 28 februari voor nog een voetbalseizoen bij Sportvereniging Westendorp.

Westendorp 2 knokt zich naar punt in Miste

Lees het verslag van 31 januari »

Westendorp 2 blijft thuis ongeslagen en zet uitstekende reeks voort!

Lees het verslag van 20 december »

Westendorp 2 vindt aansluiting met de top door winst op KSV

Lees het verslag van 13 december »

Verslag van KSH/Westendorp A1 tegen Varsseveld

Kijk op de website van KSH voor een verslag van de wedstrijd van 12 december: "KSH/Westendorp A1 wint de burenruzie van Varsseveld A1".

Westendorp 2 meest effectief in lastige wedstrijd

Lees het verslag van 6 december »

Dieske KruisselbrinkFotosessie met Dieske

Weer eens een andere sport: hardlopen.

De fotosessie met sportvrouw Dieske (op Google Photos).

Wedstrijden gefilmd vanuit een hoogwerker

Zondag 6 december werd er geëxperimenteerd met het filmen van de wedstrijd vanuit een hoogwerker, vriendelijk ter beschikking gesteld door de heer Looman. Er was al eens eerder een wedstrijd gefilmd met een passieve 'actioncamera' aan de ballenvanger. Deze werd er later van de paal geschoten maar was van massief aluminium en overleefde de val.

Deze keer met een hoogwaardige camera vanuit het bakje van de hoogwerker langs de lijn op een meter of drie hoog. Het bakje was wat te klein om een statief goed neer te zetten en het wiebelde door de harde wind wel wat maar het zicht was uitstekend en het bleef droog.

's Morgens werd als oefening de wedstrijd Westendorp 2 - RKZVC 7 gefilmd (eindstand 5-2) waar nog met wat instellingen werd gespeeld, ook het bakje stond nog niet helemaal goed. Om 14.00 uur werd de wedstrijd Westendorp 1 - SV Basteom 1 gefilmd, dit videoverslag is hier op Youtube te zien. De wedstrijd eindigde in een 2-2 gelijkspel met goals voor Westendorp door Koen Heijstek en vlak na rust door Jimmy Kempers. De motor van de hoogwerker startte na de wedstrijd niet, het bleek dat de cameraman in het kleine bakje met zijn elleboog op de noodstop leunde.

Westendorp 2 wint in Harreveld

Lees het verslag van 29 november »

Westendorp 2 wint met speels gemak van Bredevoort 3

Lees het verslag van 15 november »

SDOUC uit, altijd lastig

Overgoor spreekt!Op 7 november werd de competitieavond voor veteranen georganiseerd door SDOUC uit Ulft. Het weer en de zin was goed. Lekker potje voetballen op de zaterdagavond. Op ons programma stonden Varsseveld en Rheingold Emmerich. Vijf uur was de eerste wedstrijd tegen Varsseveld. We hadden afgesproken rustig te ballen, compact te spelen en het hooghouden af te gelasten. Dat ging ons ook goed af. Ondanks een paar tegendoelpunten bleven we ons eigen spel spelen. Tot Patrick kwam (top, een man extra erbij!). Hij gaf een hoge bal, want hij was niet bij de voorbespreking geweest, die door Arjen over het doel werd geschoten. Hij was wel bij de voorbespreking geweest… Uiteindelijk is het denk ik 6-0 voor Varrseveld geworden, maar wel lekker gespeeld door Westendorp.

75 Minuten na de eerste wedstrijd moesten we de tweede wedstrijd van de avond spelen tegen Rheingold Emmerich. In deze lange pauze gebeurden er ook weer een aantal dingen. Een speler werd met de ambulance afgevoerd vanwege hartklachten. De verlichting op veld 3 viel deels uit waardoor Silvolde - VVG het licht in de ogen niet waard was. De thee van één onzer spelers voorzien werd van een zakje zout i.p.v. suiker waardoor betreffende speler weer terug moest naar de bar om nieuwe te halen (heeeel erg vervelend om te doen).

Een kwartier voor het begin van de wedstrijd begonnen we aan de warming up. Op echt gras! Alle speelvelden waren namelijk voorzien van kunstgras en sommigen onder ons waren dus wel blij om het gras te kunnen ruiken. Het begin tegen Rheingold was niet goed. In no-time 3-0 achter. Dat zou wat worden dan. Verdedigend zat het echter goed in elkaar bij ons en ondanks de vele kansen hunnerzijds en de missers van onze kant bleeft het bij 3-0. Verdedigend goed bezig dus!

Voor de 3e helft had ik me afgemeld. Dat zat me helaas niet lekker. Letterlijk en figuurlijk. Portemonnaie vergeten waardoor ik niet lekker zat in de plaatselijke kroeg (heb knip altijd in de kontzak). Alsnog terug gereden door een door noodweer geteisterde Slangenburg en er op de Slotboom toch nog maar één genomen.

Het was er nog lang onrustig.

Westendorp 2 geeft voorsprong uit handen en verliest van Pax 11

Lees het verslag van 8 november »

Westendorp 2 wint 6 puntenwedstrijd van Gendringen

Lees het verslag van 1 november »

Walking Football - oftewel lopend voetballen

S.V. Westendorp wil in het voorjaar van 2016 een demonstratie organiseren voor senioren binnen Westendorp en omgeving./p>

Wat is Walking Football;
Het is van oorsprong een Engelse vondst. Eredivisie CV heeft in samenwerking met het Nationaal Ouderenfonds de spelvorm naar Nederland gehaald, verder uitgewerkt en via Betaald Voetbal Organisaties (BVO) geïntroduceerd als OldStars.

Steeds meer amateurverenigingen starten met Walking Football. Bij deze nieuwe voetbalvorm spelen zeventallen op een kwart speelveld met en tegen andere voetballers.

Spelregels:

1. het rennen met en zonder bal is niet toegestaan
  2. het maken van slidings is niet toegestaan
  3. indien de bal de zijlijn of achterlijn is gepasseerd de bal met de voet weer het spel inbrengen d.m.v. intrappen of indribbelen
  4. de aftrap begint of wordt na een doelpunt hervat in het midden van het speelveld
  5. buitenspel is niet van toepassing
  6. bal mag niet boven heuphoogte worden gespeeld
  7. een vrije trap is ten allen tijde indirect
  8. hoekschoppen worden vanaf de hoekpunten genomen
  9. het is niet toegestaan te duwen
  10. er mag niet worden gescoord vanaf eigen helft

Deze regels zijn er om blessures te voorkomen. Niet alleen het voetballen staat centraal, maar juist het samenzijn en het onderhouden van sociale contacten.

Het plezier moet voor iedereen voorop staan!!!

Behoort u tot de doelgroep 60-plussers en lijkt het u leuk om deze demonstratie bij te wonen, neem dan contact op met het bestuur van S.V. Westendorp of met contactpersoon J. Tuenter (0315-298758). Dan krijgt u een uitnodiging zodra de datum voor deze demonstratie bekend is. Naar alle waarschijnlijkheid zal ook de voetbalvereniging uit Wolfersveen dan een kijkje komen nemen.

Als er genoeg senioren belangstelling hebben voor Walking Football kunnen we het misschien binnen onze vereniging ook gaan uitvoeren!! Bent u 60-plusser en nieuwsgierig geraakt, geef u dan op voor deze demonstratie!!!

Met vriendelijke groet,

Westendorp 2 verliest in Varsselder

Lees het verslag van 11 oktober »

Westendorp 2 boekt zakelijke overwinning op Wolfersveen!

Lees het verslag van 27 september »

Westendorp 2 revancheert zich tegen MEC 4

Lees het verslag van 20 september »

Het is weer zover…

TrainertalkZondag 13 september gaat de bal weer officieel rollen voor SV Westendorp 1. We spelen dan onze eerste wedstrijd uit tegen SC Doesburg. Alle teams in onze klasse zijn nog nieuw voor ons, dus we kunnen er fris in kletsen Maar dan moet dat ook wel gebeuren! De laatste twee weken hadden Rob en ik het idee dat er een bepaalde gemakzucht over het team kwam, zo van: dat doen we wel effe. Maar zo werkt het natuurlijk niet. We hebben vorig seizoen keurig gedraaid met een achtste plek en meer dan 30 punten, maar dat is geen enkele garantie voor een goede klassering dit jaar. Het jaar ervoor hadden we immers maar 9 punten! Dus een goed seizoen betekent nog niet alles. We hebben een leuk en hecht team, maar we zullen elke keer weer de volle 100% inzet moeten tonen. En die inzet, in samenhang met de progressie die we gemaakt hebben, dat kan zorgen voor een goed resultaat. Het één kan echter niet zonder het ander.

We hebben een prima voorbereiding gehad met leuke oefenpotjes, misschien dat er in de laatste weken nog één had bij gekund, maar helaas, dat was niet mogelijk. De trainingsopkomst was goed, steeds meer spelers gaan beseffen dat ze in een eerste elftal van een vereniging voetballen en dat dat ook verantwoordelijkheden met zich meebrengt, een ander is daar in mijn ogen nog wel eens veel te makkelijk in. Ik hoop dan ook dat de eerste groep de tweede groep meetrekt.

Al met al kunnen we zeggen dat we er klaar voor zijn. Nu moeten de mannen in het veld het gaan doen en daar hebben we het volste vertrouwen in. We gaan morgen een goed resultaat boeken in en tegen SC Doesburg.

Ook zou het dan mooi zijn als u ons weer met zijn allen komt steunen net als vorig seizoen. Dat heeft ons enorm goed gedaan. Dus ik hoop u morgen weer te kunnen begroeten in Doesburg om 14:30 uur. Tot dan!

Veteranentoernooi 2015

Vrijdagavond 11 september werd het Veteranentoernooi 2015 gespeeld op sportcomplex de Slotboom, de uitlagen en de eindstand vind u hier en natuurlijk zijn er foto's.

Jeu de Boules

Voor wie het nog niet wist: u kunt ook jeu de boules spelen op Sportcomplex de Slotboom zoals hier is te lezen. Om dit toch even onder de aandacht te brengen werden wat foto's en een filmpje gemaakt.

Contributie seizoen 2015/2016

Een brief van de penningmeester (PDF) over de contributie voor het nieuwe seizoen.

Video: Westendorp 2 - Halle 3

De wedstrijd van zondag 23 augustus gemist (zie verslag hieronder)? Geen nood: de veteranen op video! Westendorp 2 tegen Halle 3 op bewegend HD-breedbeeld. Beetje provisorisch en zonder geluid, maar de "old school" speelstijl is vastgelegd. In de eerste helft speelt Westendorp naar de camera toe. Beeld is achteraf waterpas gedraaid, hierdoor zijn zwarte driehoeken zichtbaar en laatste 5 minuten van de tweede helft ontbreken door een lege accu. Hoogtepunten: 1-0 op 06:02, 2-0 op 19:24, rust op 45:18, 3-0 op 46:34 en 3-1 op 01:14:45.

Westendorp 2 wint eerste oefenwedstrijd van het seizoen!

Lees het verslag van 23 augustus »

Oefenwedstrijden Westendorp 1

Oefening baart kunst! Zondagmorgen 2 augustus was de eerste training met de nieuwe selectie van Westendorp 1, 's middags was de eerste oefenwedstrijd tegen Aerdt/Carvium. Dit waren de andere oefenwedstrijden in aanloop naar de competitie 2015/2016, klik op de wedstrijd voor de foto's:

Datum Aanvang Wedstrijd Uitslag
Zondag 2 augustus 13:30 uur Westendorp 1 - SSA Aerdt-Carvium 1 3-3
Donderdag 13 augustus 19:30 uur VVL 1 - Westendorp 1 2-3
Dinsdag 18 augustus 20.00 uur Grolse Boys 1 - Westendorp 1 2-4
Donderdag 20 augustus 20.00 uur Westendorp 1 - Sint Joris 1 2-1
Zondag 23 augustus 11.00 uur Westendorp 2 - Halle 3 3-1
14:00 uur Westendorp 1 - SDZZ 1 0-3

Drukte op de Slotboom

Vandaag is voor de eerste keer de bejaardensoos op "visite" op de Slotboom.

Dit omdat het "Kulturhus de Vos" wordt verbouwd. Dus de aankomende maanden komen de mannen en vrouwen van de soos om de week, op woensdagmiddag in de kantine. Zij doen een kop koffie of thee en gaan een potje bingo spelen.

De soos wilde een goede plek om te kunnen verblijven, want het mag niet te koud zijn en de drempels niet te hoog (i.v.m. de rollators). De ingang moet makkelijk te bereiken zijn met de "mobimax", en dat was nog wel een zoektocht voor de organisatie.

Het bestuur van S.V. Westendorp is er zeer content mee dat de bejaardensoos onderdak heeft gevonden in de kantine en wenst de "bejaarden" dan ook veel plezier toe op de Slotboom.

Wedstrijden van Graafschap-jeugd

De B1 en A1 van De Graafschap speelden zaterdag 8 augustus oefenwedstrijden bij SV Westendorp. De B1 speelde om 12.00 uur tegen FC Groningen (foto's) en de A om 14.30 uur tegen FC Twente (foto's).

De selectie van De Graafschap trainde die dag 's morgens op de velden in Westendorp (foto's).

Nieuwe schoenen

Overgoor spreekt!Het zat er al een tijd aan te komen. Er zijn nieuwe schoenen nodig.

Een jaar of 4 had ik ze, de Calcios. In het begin zaten ze echt niet lekker, maar ze begonnen aan elkaar te wennen, de voeten en de schoenen. Een aantal jaren lekker op gespeeld, maar ook schoenen worden ouder. Slijtage kwam er in, ook de voeten waren niet meer zo als in het begin. Het zat te strak en te krap, maar ja… ze deden het nog.

Tot het moment dat de voorkant het begaf. Nog een poos op gespeeld tot het moment kwam dat ik dacht, er moeten toch echt nieuwe komen.

Op een zaterdagmiddag naar de winkel om een paar nieuwe voetbalschoenen te gaan kopen. Alle kleuren waren aanwezig, rood, blauw, geel, groen, rose, paars en alle combinaties van genoemde kleuren. Ik zocht echter zwarte voetbalschoenen.

In een klein hoekje van een enorme stelling gekleurde voetbalschoenen vond ik ze... zwarte voetbalschoenen met witte strepen! De drie grote merken hadden ze nog steeds in hun assortiment. Het gevoel was of je in een cd-zaak (dat is eigenlijk ook al weer ouderwets, maar ja, ik ben van '68) een grammofoonplaat vind.

Na een tijdje passen en meten van de zwart-witte exemplaren van de drie grote merken, besloten tot de aankoop van een paar Kaiser 5. Dus binnenkort maar eens uitproberen.

Het nieuwe seizoen is weer in aantocht, ik wens jullie allemaal een fijne vakantie en succes in het nieuwe seizoen!

logo de Graafschap

Eerste training seizoen 2015/2016 van De Graafschap in Westendorp

Evenals vorig jaar traint de Graafschap weer in Westendorp. De eerste training op sportcomplex de Slotboom op dinsdag 21 juli (foto's!) werd bezocht door zo'n 50 à 60 supporters. Nieuwsgierig wilde men weten wat voor vlees men in de kuip had qua nieuwe aanwinsten.  Zowel selectie als de 'beloften' volgden de training met o.a. coach Jan Vreman. De training duurde van 14.30 tot 16.00 uur. Lovende woorden kwamen van de staf voor de kwaliteit van de nieuw ingezaaide velden.

Indeling Westendorp 1 gewijzigd

Westendorp 1 was aanvankelijk ingedeeld in poule 5C samen met de clubs: Bentelo, Bredevoort, Diepenheim, EGVV, Erix, GSV '63, Haaksbergen, Hoeve Vooruit, Lochuizen, Meddo SC, Rietmolen, SVBV en TVO. Onze invloedrijke voorzitter Henk Berkelder sprak tijdens het borreluur na afloop van de loting voor de Achterhoek Cup met een topbestuurder van de KNVB over deze wat ongelukkige indeling. Het was een vruchtbaar gesprek want nu worden we ingedeeld bij poule 5G samen met de clubs SV Basteom, Be Quick Zutphen, Doesburg SC, EDS Ellecom, FC Zutphen, Halle, De Hoven, Klein Dochteren, SHE, Socii, Wolfersveen, en Zelhem.

Veteranentoernooi

Op Sportcomplex de Slotboom wordt op vrijdagavond 11 september 2015 een veteranentoernooi gehouden met deze clubs: vv Etten, Fortuna Elten 1910 e.V., vv Gendringen, sv Loil, VfB Rheingold Emmerich, SDOUC, sc Silvolde, Ulftse Boys, sc Varsseveld, VVG'25, sv Westendorp en vv Zeddam. Aanvang: 19:00 uur. Zie flyer (PDF).

Loting Achterhoek Cup

Na de loting voor de Achterhoek Cup bleek dat SV Westendorp is ingedeeld in poule 13 samen met Longa '30, SVGG en vv Zelhem (zie hier het resultaat van de loting, PDF). De loting vond plaats in een snikhete business club van stadion De Vijverberg in Doetinchem waar de airco was uitgevallen. Dennis Seesing van hoofdsponsor Seesing Personeel uit Lichtenvoorde verichtte de trekking voor de C-jeugd en voor de standaardteams. Westendorp doet mee met het standaardteam en speelt de eerste wedstrijd op 22 of 24 september a.s. tegen SVGG. Na de poulewedstrijden volgt weer een loting onder de twee besten van elke poule, daarna wordt volgens het knock-outsysteem verder gespeeld.

(kijk hier voor de foto's)