Walking Football

Walking Football bij SV WestendorpHet uit Engeland overgewaaide fenomeen Walking Football krijgt in de regio steeds meer voet aan de grond. Je bent zo jong als je jezelf voelt en je bent nooit te oud om te leren. Dat zijn de basisprincipes van het Walking Football, een nieuwe voetbalvorm voor 60-plussers die op hun oude dag nog lekker actief bezig willen zijn.

Wij zijn dan ook trots dat er elke week ruim 20 deelnemers (met en zonder voetbalachtergrond) samen het sportieve en het sociale contact beleven. Voordat we het veld opgaan starten wij wekelijks om kwart voor tien onder het genot van een kopje koffie met 'de derde helft'.

Walking Football houdt in dat er tijdens een partijtje niet wordt gerend. Er mogen geen slidings gemaakt worden en de bal mag niet boven heuphoogte komen. We spelen op wandeltempo op een kwart veld. Onze ervaren 60-plus coach Peter Aal begeleidt de motiveert de spelers.

Kom eens kijken of neem direct je voetbalschoenen mee!

Foto's

Bekijk hier de foto's van zomaar een woensdag op de Slotboom en van een toernooitje in stadion de Vijverberg te Doetinchem met oud-internationals.

Geïnteresseerd? Informeer vrijblijvend naar de kosten bij ons bestuur.

Het Walking Football vindt plaats op ons sportcomplex de Slotboom.

Tijdstip

Elke woensdag van 09.45 tot 11.30 uur.