Over ons

Goedendag sportliefhebbers, sponsoren, vrijwilligers, (aspirant) leden en eenieder die dit leest. De sportvereniging Westendorp bestaat sinds 1975 en is ontstaan en bij elkaar gebracht door vele fanatieke voetballers en sporters destijds. Sinds 2020 zijn S.V. Westendorp en S.E.V. Westendorp (gymnastiek- en volleybalvereniging) gefuseerd en verdergegaan onder de naam SV Westendorp. Met deze fusie heeft het bestuur een nieuwe weg ingeslagen met de vereniging. Gezien de sociale- en maatschappelijke ontwikkelingen in de omgeving willen we samen met onze leden de club ombouwen tot een omnisportvereniging.

We zijn er trots op dat de vereniging op een laagdrempelige manier meerdere sporten aanbiedt voor jong en oud.  Want wat je ook doet bewegen is de motor van je lichaam waarbij de geestelijke verzorging dan ook niet achterblijft.

De club leeft als nooit tevoren, het saamhorigheid gevoel is groot, en dat is fijn om te zien maar ook hard nodig. We hebben een forse ledengroei gezien en de teller staat inmiddels op ruim 240 leden! De jeugd heeft vijf jaar helaas niet kunnen voetballen  en ook gymnastiek voor kinderen heeft op een laag pitje gestaan. Inmiddels heeft de voetbal een jeugdafdeling en is er een ouder-kind gym groep.

Kortom in de landelijke tendens van een afname van het aantal leden zitten wij gelukkig niet. We hebben de ambitie het ledenaantal te vergroten met leden die meedoen aan voetbal junior/senior, gym junior/senior, volleybal, bootcamp en buitenfit. Ambitieus? Ja maar zeer zeker niet onmogelijk. De passie en de drive maar ook het maatschappelijke, sociale en sportieve karakter van deze activiteiten zijn zo mooi dat wij er alle vertrouwen in hebben dat we ook over jaren een boegbeeld voor de gemeenschap kunnen zijn.

De SV Westendorp leeft, groeit en bloeit en samen met onze leden, vrijwilligers, sponsoren en de gemeenschap hopen wij tot in lengte van dagen zowel sportief als sociaal een prachtige plek in te kunnen nemen in de Westendorpse gemeenschap.

Een grote dank gaat uit naar de o zo trouwe sponsoren die ons zelfs in de moeilijkste periodes zijn blijven steunen.

Sport, gezelligheid en gezondheid staan voorop en we hopen u allen te mogen verwelkomen.

Hartelijke en sportieve groet,
Het Bestuur.